Pratimai lieknėjimui – kokį kompleksą pasirinkti

Nuo pasirinkto pratimų komplekso lieknėjimui priklauso ne tik lieknėjimo laikas, bet ir pats galutinis rezultatas.

Tam, kad sulieknėti, nepakanka vien tik nueiti į sporto salę ir atlikti bet kurį pratimų kompleksą. Atrodytų, kad tai yra akivaizdus dalykas, tačiau daugelis šį faktą ignoruoja ir dėl to nepasiekia užsibrėžtų tikslų. Sporto ir sveikos mitybos specialistai pabrėžia, kad lieknėjimui svarbu parinkti tuos pratimus, kurie efektyviausiai degina riebalus.

Šiuolaikiniai sporto centrai siūlo didelį jėgos pratimų ir kardiotreniruočių pasirinkimą. Bet kuris pratimų rinkinis duos geriausią lieknėjimo rezultatą – klausimas, kuris rūpi daugeliui moterų. Juk ne kiekvienas aiškiai žino kuom skiriasi kardiotreniruotės nuo jėgos pratimų ir kuris pratimų kompleksas leis pasiekti maksimalių lieknėjimo rezultatų. Pabandysime išsiaiškinti.



Pratimai skirti lieknėjimui – kuom skiriasi

Išsiaiškinkime, kuom iš principo skiriasi jėgos ir kardio pratimų kompleksai lieknėjimui. Taigi, jegos pratimai numato specialių papildomų svorių panaudojimą, pavyzdžiui, svarmenų. Jie skirti raumenų stiprinimui, formos gerinimui. Kardio pratimuose svarmenys nenaudojami ir, kaip matosi iš pavadinimo, yra skirti širdies kraujagyslių sistemos gerinimui. Prie šių pratimų yra priskiriami aerobika, bėgimas, dviračių treniruokliai.

Dabar, kai išsiaiškinome kas yra kas, reikia suprasti kaip būtent deginami reiabalai, atliekant vienus ar kitus pratimus, ir tokiu būdu suprasti koks pratimų kompleksas mums reikalingas lieknėjimui.

Jėgos pratimai skirti lieknėjimui. Jėgos pratimų atlikimo metu pagreitėjo kraujo apytaka, stimuliuojami metabolizmo procesai organizme. Pastarasis tęsiasi kažkurį laiką ir po treniruotės. Šie pratimai taip pat reikalauja daug energijos, ko rezultate sudeginama labai daug kalorijų. Tiesa, jei kalbame apie trumpas ir labai intensyvias treniruotes, tai organizmas pirmiausia sudegina angliavandenius, o ne riebalus. Tačiau paskui, jėgų atstatymui yra naudojamos ir riebalų atsargos ir šis efektas dar tęsiasi gana ilgą laiąk po treniruotės.

Kardio pratimai skirti lieknėjimui. Kas gi atsitinka su riebalais kardiotreniruotės metu? Padidintas deguonies suvartojimas lemia labai greitą kalorijų deginimą ir nedidelis svorio numetimo efektas bus matomas ant svarstyklių iškart po treniruotės. Tačiau po šių treniruočių organizmui nereikia daug laiko atsistatymui, todėl riebalų deginimo efektas bus trumpalaikis.

Taigi, kurį pratimų kompleksą pasirinkti maksimaliam lieknėjimo rezultatui pasiekti

Tai ką gi pasirinkti lieknėjimui: bėgimą, plaukimą, aerobiką ar pratimus treniruočių salėje? Kadangi kiekvienas kompleksas turi savo prevalumų ir trūkumų, būtų protinga į savo programą įtraukti pratimus iš abiejų treniruočių grupių. Taip, kardiotreniruočių metu galėsite greičiau deginti riebalus, o jegos pratimai padės pratęsti kalorijų deginimo efektą ilgesniam laikui po treniruotės.

Tam, kad jūsų lieknėjimo programa būtų maksimaliai rezultatyvi, pradėkite treniruotes nuo jėgos pratimų. Vėliau atliekami kardio pratimai sustiprins kalorijų deginimo efektą. Galima paskirstyti kardio ir jėgos pratimus ir atlikti juos pakaitomis. Pavyzdžiui, bėgimas ant takelio pirmoje dienos pusėje padės atsikratyti riebalų sluoksnio, kurį sukaupėte praėjusią dieną. O vakarinė jėgos treniruotė padės sumažinti bendrą riebalų lygį organizme.

Bendrai, sporto treneriai, derindami programas, rekomenduoja tokį požiūrį: jeigu jums nereikia numesti daug svoriu ir norite tik palaikyti bendrą gerą sportinę formą, tai geriau susitelkti ties kardiotreniruotėmis. Jeigu norite numesti daugiau svorio, tai būtina į savo programą įtraukti pratimus su svarmenimis.